mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

dinsdag, februari 23, 2010

Uitslag onderzoek


Moest afgelopen maandag komen voor de uitslag van het dunnedarm onderzoek. Ze hebben dus gezien dat mijn darm op meerdere plaatsen wordt dicht gekneld door de pmp ( slijm) in mijn buik. Daarom gaat het eten zo rottig. Ze hebben nu bedacht dat ik een tweede stoma krijg. Deze wordt aangesloten op de dunnedarm. Eerste zit op mijn dikke darm. Er zitten wel 2 maren aan. 1 is het vocht verlies, maar ze kunnen me extra vocht toe dienen als het moet. 2 is ze weten niet hoeveel darm ze kunnen gebruiken om het stoma op aan te sluiten. Als het niet lang genoeg is kan het zijn dat mijn lichaam niet voldoende energie en voedingswaarden uit het eten kan halen. En dan schieten we niet veel op want ook dan blijf ik afvallen en heb geen energie. Het is ook weer een hele zware buikoperatie, mijn hele buik wordt weer geopend. Dit wordt dan de vierde keer. En deze keer zie ik flink tegen op. Ik knapte 4 maanden geleden na de operatie slecht op en heb me heel €&@"; gevoeld. Dat wil ik niet meer!!! Het gaat waarschijnlijk deze week al gebeuren. En dat is super snel en erg wennen je kunt je bijna niet voorbereiden.

-- Post From My iPhone by bibi


3 reacties:

Op 10:47 p.m. , Blogger Grietsje zei...

Hoi Bianca,
Ik lees al een hele tijd mee met jou verhaal. En vond het nu echt tijd om iets terug te schrijven.
Ik bewonder je doorzettingsvermogen enorm!!
Al zoveel meegemaakt en elke keer weer knok je jezelf erweer bovenop. Balen ( zwak uitgedrukt)dat jou lichaam niet meer wil wat jij wel wil.
Ik hoop dat als je wel geopereerd moet worden, alles goed gaat verlopen. En dat je er deze keer wel profijt van zult hebben, dat je eten weer makkelijker zal gaan.

Wens je heel veel succes en ook je man en dochter.

Groetjes Grietsje mem van Santiago en Lu-Ying

 
Op 6:38 p.m. , Anonymous Anoniem zei...

Heel, heel veel sterkte!
Ongelofelijk wat je nu weer mee moet gaan maken. Maar ik lees al lang genoeg mee om te weten dat je een vechter bent.

Zet 'em op!

Lennie

 
Op 11:58 a.m. , Anonymous Anoniem zei...

Ai, wat een tegenvaller...
Ik wil je heeeeeeel, heeeeeel veel sterkte wensen en hopelijk knap je deze keer sneller op na de operatie.

We denken aan je,
Groetjes,
Linda, mama van Li Sha (bijna 11) en Lan Gui (7.5)

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage