mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

donderdag, november 08, 2007

Weer eens een berichtje van Bianca zelf !!

Weer voor het eerst een berichtje van mij !!!
Ja ,ja jullie lezen het goed een bericht van Bianca zelf.
Dat is lang geleden zeg.
Maar Miranda heeft het uitstekend gedaan !!!
Heel erg bedankt Miranda voor alles wat je gedaan hebt voor mij !!! Dikke kus.

Nou dan hoe het met mij gaat....Het gaat in principe prima met mij.
Het gaat alleen !@#$%^& met mijn stoma !!!
Wij zijn (nog) geen vriendjes.
Waarschijnlijk ga ik een stoma correctie krijgen.
Wat het is gewoon een onding.
Hij slaat elke dag wel een paar keer lek en dan zit ik weer lekker onder de shit.
Ik baal daar stevig van !!!
Ik durf ook bijna het huis niet uit, want dat wil je toch niet meemaken in bv een winkel.

Dan nog even over wat ik allemaal achter de rug heb:
De operatie is goed verlopen, al heb ik er weinig van gemerkt, ik sliep heerlijk:))
Helaas toen ik bij kwam op IC voelde ik me niet helemaal top:((
De dagen op IC waren zwaar, heel zwaar.
Ik zou daar 3 a 5 dagen blijven en dat werden er 8...pfffff.
Op 4 oktober mocht ik eindelijk van IC af en naar mijn eigen kamer.
Daar knapte ik al meteen van op.
En raakte eindelijk wat slangen kwijt.
Mensen wat het ik een slangen in mijn lijf gehad, niet normaal !
Na een paar dagen op mijn kamer op de afdeling had ik het wel gezien in het ziekenhuis, en wilde naar huis.
Ik had er zondag mijn zinnen op gezet.
En mijn man moest tassen meenemen voor mijn kleding en spullen mee te nemen.
Toen wist ik nog helemaal niet of ik weg mocht.....hahaha
Maar als Bianca iets WIL dan GEBEURT dat OOK !!!!!
Dus ik mocht naar huis !!!!! YES !!!!

En dan begint het revalideren.
De eerste dagen kan ik alleen van bed of bank naar het toilet en terug.
Maar nu kan ik al wat verder lopen en langer staan.
Dus het gaat steeds een klein stukje beter.
Ik ben nu in totaal 28 kilo lichter.
Ben nu wel super slank/platter dan ik ooit geweest ben.
Het afvallen moet nu wel stoppen van het ziekenhuis.
Ik krijg dus bijvoeding door middel van een chocolade smaak drankje die heel veel calorieen bevat.
En volgens mij blijf ik nu op gewicht.

Hopelijk zijn jullie nu weer wat op de hoogte van hoe het met mij gaat.XXX Bianca

p.s. zal weer proberen wat vaker te gaan schrijven op mijn web-log.

3 reacties:

Op 9:53 a.m. , Anonymous Anoniem zei...

Bianca,

Leuk te horen dat het steeds beter gaat!
Wens je nog heel veel sterkte.

 
Op 4:04 p.m. , Anonymous Anoniem zei...

wat fijn weer een berichtje van je eigen hand te zien Bianca!
Heel vervelend dat dat stoma nog niet onder controle is, kan me indenken dat je je daar heel onprettig om niet te zeggen diep ongelukkig bij voelt. Gelukkig zijn er nog opties die hopelijk wel kunnen aanslaan als ik het zo hoor. En jij...elke dag een beetje beter wens ik je toe!

Groetjes,
Linda
mama van Li Sha (8) en Lan Gui (5)

 
Op 12:37 p.m. , Blogger dekruijertjes zei...

Wowww, fijn Bianca, dat je er weer bent, en dat je zelf weer op je weblog schrijft, dit gaat je prima af, dus vanaf nu zal ik het weer aan jou overlaten.
Fijn dat het beter gaat met je stoma en we hopen dat een operatie hiervoor verder zal uitblijven.

We zijn trots op je!

gr.Miranda, Jack
Joey,Faye en Cabian.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage