mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

maandag, oktober 08, 2007

Bianca is thuis!!!!!


Ja hoor, jullie lezen het goed, Bianca is sinds gistermiddag weer naar huis. Onvoorstelbaar. Ze had zo'n enorme heimwee naar haar huis en gezin, ze was er enorm verdrietig van en zelfs 's nachts na een slaappil in het ziekenhuis, kon ze er niet van slapen,zodoende heeft de arts gekeken of het mogelijk was. Dus de zondagochtend was spannend, want er moest eerst gekeken worden of de lange lijn die nog aan Bianca haar schouder vast zat verwijdert kon worden, de zaalarts heeft uiteindelijk toestemming hiervoor gegeven.Bianca belde mij vanmiddag zelf op en klonk vanuit haar eigen huis weer heel opgewekt, ze is zo blij dat ze thuis is.Vanochtend is ze wel teruggeweest naar het ziekenhuis want de krammen uit haar buik zijn verwijderd, ook is er 1 hechting van een drain uitgehaald en alle hechtingen van de stoma zijn eruit.Deze week krijgt Bianca fijne steun en hulp van haar man, dochter en familieleden.Bianca haar darmen zijn ook weer behoorlijk op gang gekomen, waardoor ze al een paar keer de stoma heeft moeten verzorgen, dit is best nog heftig voor haar.Morgen wordt alles in werking gezet,wat betreft de stoma verpleegkundige, die Bianca 2 x in de week zal begeleiden, ook wordt de thuiszorg in werking gezet.Het hoog laag bed wordt ook geregeld, Bianca heeft voor dit eerste nachtje even in een ander bed geslapen, dit ging redelijk goed.Bianca, iedere keer verbaas je ons weer, wat ben je toch een enorme doorzetter, we zijn zo enorm trots op je! Maar probeer je rustig te houden, echt hoor, niet te veel tegelijk willen, eerst lekker genieten dat je weer thuis bent en lekker profiteren van alle verwennerij.Liefs Miranda en gezin.


Hieronder een berichtje dat Bianca heeft geschreven in de nacht van 7 okt. 2007

hoi,hierbij een nachtelijk bericht van bianca vanuit het ziekenhuis, het is nu 1.56 in de nacht.ben om 11.30 me gaan klaar maken om te gaan slapen.heb toen ook een slaappil ingenomen.helaas werkt dit dus niet echt lang.het is al de 2de nacht dat ik hier niet goed slapen kan.het is hier koud en teveel geluiden.maar het grootste struikelblok is: ik mis mijn gezin en huis en wil naar huis!!!Heb geen idee wat ik hier nog doe.het enige waarbij ik nog geholpen wordt is met mijn stoma.en die heb ik nu ook al 2keer zelf verzorgt, je moet gewoon er aan werken om het onder de knie te krijgen.(dat kan thuis ook wel)verder zit ik nog vast aan de lange lijn, bij mijn rechter schouder.dat is een infuus die direct in een ader bij je schouder zit.het enige nut dat die doet is me elk uur 21 ml vocht toe dienen.die mag er morgen uit.(zondag)ik ga dan ook straks als het ziekenhuis weer tot leven komt, kijken of ik vandaag naar huis toen mag.dit doet mijn namelijk geen goed.geen nachtrust en heimwee naar huis.ik heb al een gesprek met de nachtzuster gehad.zij gaat dit allemaal vermelden in mijn dossier.ik wil naar huis en slapen in mijn eigen bed !!!!je kunt een boogschutter niet vasthouden en opsluiten, daar zijn ze niet voor gemaakt/geboren !!!!knoop het in je oren.weteruste allemaal, slaap zacht.voor mij zal het wel weer een lange eenzame nacht worden.xxx bianca

4 reacties:

Op 9:02 a.m. , Blogger Natasja Rahman zei...

Hoi Bianca,
WELKOM THUIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat ontzettend fijn dat je thuis bent!!! Dat heb je allemaal aan je eigen doorzettingsvermogen te danken, goed hoor! Ik hoop dat je nu nog sneller opknapt in de veilige omgeving van je gezin en je huis. Zoals Miranda al zei, bouw het wel rustig op en laat je maar eens lekker verwennen!!
Groetjes, Natasja

 
Op 9:13 a.m. , Anonymous Anoniem zei...

Wat geweldig, thuis is alles toch het beste !
Doe rustig aan, geniet van je familie om je heen en laat lekker voor je zorgen !

Groetjes Yvonne

 
Op 6:35 p.m. , Blogger Unknown zei...

HOI BIANCA

WELKOM THUIS!!!!!!!
fijn dat je thuis bent!
laat je lekker verwennen
en dat je gauw opknapt.
zie je gauw.

liefs laura

 
Op 4:38 p.m. , Anonymous Anoniem zei...

Hallo Bianca,

Je kent mij niet, maar ik ken jou nog uit de tijd van de rode draad. Ik weet nog dat ik heel geschokt was toen je vertelde dat je ziek was en heb je toen ook wel eens gemaild. Jouw link naar je weblog heb ik in mijn favorieten gezet en met enige regelmaat lees ik hoe het met je gaat. Wat fijn dat je weer thuis bent en wat een ongelooflijk doorzettingsvermogen heb je. Ik denk dat je een voorbeeld bent voor een hoop mensen. Ik wil jou en je gezin heel veel sterkte wensen voor de toekomst en net als anderen ook al gezegd hebben, laat je maar lekker verwennen.

groetjes Robert, Nicole en Yuè-Lánn Kleine

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage