mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

donderdag, oktober 04, 2007

Bianca heeft gebeld !

Vanmorgen om 9.10 uur ging bij mij ( Miranda ) de telefoon en wat schetst mijnverbazing het is Bianca zelf.
Wat heerlijk.

Ze verteld dat de epiduraal (pijnstilling ) er per ongeluk uit is gegaan. Dit laten ze nu zo.
Bianca krijgt nu diclovinac voor de pijn.

Verder hebben we eigenlijk gewoon een gezellig gesprek gehad, over bezoek, bloemen, kaarten, dochter enz.
Ze klonk goed, ze was veel minder kortademig, ze was optimistisch.

Bianca wat ben je toch een Topper, echt fantastisch zoals jij je hier door heen slaat, en wat heb je een doorzettingsvermogen. We zijn echt enorm trots op je.

Wat een heerlijk begin van de dag.

Vanavond heb ik nog even een familielid van Bianca aan de telefoon gehad, ook zij is gebeld door Bianca, echt onvoorstelbaar, gewoon verbazingwekkend.

Ook is zij nog even samen met Bianca haar dochtertje op bezoek geweest en ze heeft heerlijk met Bianca kunnen praten, het gaat zo goed!
Bianca had nog twee drains, waarvan er nu 1 verwijderd is, dus ze heeft er nu alleen links nog 1.
Verder krijgt ze morgen wat vaste voeding ( pudding,vla of yoghurt ), als ze dit binnen houdt, mag ze w.s. ook van de sondevoeding af. En misschien mag ook haar catheter eruit. Als dat allemaal goed gaat, mag ze ook zelf proberen te douchen.

Bianca is wel 19 kg. afgevallen ( superdieet, zoals ze het zelf wel zal zeggen ), dit is behoorlijk.
Haar buik ziet er mooi uit, de dikke bulten ondraan de buik zijn helemaal weg. Dit is natuurlijk geweldig nieuws. Bianca is ook zelf weer een stuk opgewekter.

Vandaag dus een heel goede dag, vooral zo doorgaan Bianca!

gr. Miranda.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage