mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

dinsdag, oktober 02, 2007

Gesprek arts.

Ik weet wel dat Bianca gisteren een zak bloed heeft gekregen,om aan te sterken. Ook is de slang die via de neus door de slokdarm naar de maag gaat verwijderd, gelukkig.
Gisteren had Bianca nog wel pijn in de rug, en is ze nog steeds snel moe.
Het gesprek met de dokter heeft niet gisteren zoals eerder vermeld stond plaatsgevonden, maar vandaag om 17.00 uur.

Bianca en haar man hebben dus een gesprek met de arts gehad, waarbij de arts vanalles heeft uitgelegd. De meeste informatie die we al op de weblog hebben gezet klopt, alleen is er geen matje geplaatst in de buik zoals wij dachten ( vanwege het buikvlies dat verwijderd is ), vanwege ontstekingsgevaar.
Dit is ook de reden waarom de operatie wat langer heeft geduurd omdat het voor de artsen nu veel moeilijker was om Bianca haar buik mooi te sluiten
Verder is de operatie dus goed verlopen, maar Bianca had dus heel veel vocht in haar lichaam.
Er zijn geen vitale organen verwijderd, zoals alvleesklier en longen zijn goed.

Bianca had vandaag een vrij goede dag, ze is 3x eruit geweest en heeft zelf 1x geprobeerd overeind te komen. Ook is er vandaag weer fysiotherapie geweest, Bianca moet dan het ademen oefenen met een apperaatje, dit is om de luchtinhalering en luchtuitstoot ( zoals Bianca haar man het omschrijft ) te meten.
Het ademen gaat steeds ietsje beter.
Ook heeft ze een lekkere warme plak voor haar rugpijn op haar rug gehad, dit verzacht toch iets.

gr. Miranda.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage