mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

vrijdag, oktober 05, 2007

Foto's zeggen genoeg.

Vandaag ben ik samen met de man van Bianca op bezoek geweest. Wat een enorme vooruitgang, een paar dagen terug was het nog zo anders, en moet je haar nu zien.
En bovenal het gaat goed, ze heeft weer praatjes voor 10.En ook haar humor is er weer.

Ook is ze van de sondevoeding af, ze eet voor het eerst weer zelf een broodje met kaas.
De laatste drain is eruit en ook is ze van de catheter verlost. Ze heeft nu alleen nog het slangetje voor de pijnbestrijding en de stoma.
Wel heeft ze nog enorme pijn in haar rug, waardoor ze niet goed weet hoe ze moet zitten/liggen. Bianca probeert zichzelf steeds op te trekken aan de papagaai van het bed, maar dit gaat zwaar, waardoor ze nu w.s. haar rib overbelast/gekneusd heeft.
Vandaag is de arts even bij haar geweest om te vragen hoe het gaat en ook is er een verpleegkundige geweest, die bezig is met de aanvraag voor de thuiszorg em ze probeert een stoma verpleegkundige te regelen, die Bianca de eerste periode begeleidt om de stoma zelf te kunnen verzorgen.

Bianca wil dolgraag naar huis en zet hier nu al haar hoop op, ze heeft iets horen zeggen van a.s. woensdag. Maar goed we zullen afwachten.





1 reacties:

Op 10:12 p.m. , Blogger Natasja Rahman zei...

Fijn te zien dat het steeds beter gaat!!! Ik zal voor je duimen dat je snel naar huis mag!!!!
Groetjes, Natasja

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage