mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

donderdag, november 08, 2007

Stoma problemen

Het loopt echt niet lekker met mijn stoma.
Hij slaat om de haverklap lek.
Ik wordt er wanhopig van.

Dus bel ik vandaag met het Avl.
Ik hoop dat mijn chirurg er naar wil kijken.
Eigenlijk moet ik volgende week donderdag bij hem komen, maar ik houd het niet meer vol.

Gelukkig kan ik bij hem terecht.
Als ik bij de stomaverpleegkundige ben komt hij meekijken.
Ook hij ziet wel in dat dit niet langer kan zo.
Helaas kan er niets aan het stoma veranderd worden.
Mijn darm is te kort en kan niet verder naar buiten gehaald worden.
Dus er moet een andere oplossing komen.
En de stoma opheffen is nog te vroeg.

Er wordt een platisch chirurg bijgehaald.
Die stelt voor om mijn overtollig vel weg te snijden.
Dan wordt mijn buik strakker en komt de stoma beter te zitten....denkt hij.
Maar boven de stoma zit nog een vel en mijn chirurg denkt dat dat weer over de stoma komt te vallen.
En dan moet ik nog een keer onder het mes. Ja hoor het is geen steenpuist weghalen!!
Als de chirurgen weer weg zijn gaat de stoma verpleegkundige weer iets nieuws verzinnen.
Dit keer krijg ik er pasta bij.
Dit breng je aan in de plooien van mijn huid en dan gaat de plak er overheen.
Dit moet de lekkage tegen gaan.
Hopelijk gaat dit werken, dat scheelt weer een operatie ;))
We gaan weer richting huis.
Vol goede hoop.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage