mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

dinsdag, september 25, 2007

Operatie Bianca,

Bianca haar man heeft vanmorgen vroeg nog net voor de operatie even gebeld met Bianca.
Bianca was toen volgens hem nog redelijk rustig. De operatie begon om 7.45 uur.

Om 10.25 uur heb ik ( Miranda ) nog even gebeld maar er was toen nog geen bericht vanuit het ziekenhuis.

Om ongeveer 16.00 uur heb ik nog een keer gebeld, maar ook toen nog geen bericht. Tjonge jonge wat is dit spannend.

En eindelijk om 18.30 uur belde Bianca haar man mij op, dat de operatie klaar was en dat hij op weg was naar het ziekenhuis.

Inmiddels is het 21.30 uur in de avond en heb ik weer gebeld met Bianca haar man.
Hij is bij Bianca geweest en volgens de arts is de operatie voorspoedig verlopen.
Bianca is nog wel heel vermoeid,slaapt veel, af en toe gingen haar ogen open,kneep ze in zijn hand, en knikte ze ja of nee.

Het verhaal van hoe de hele operatie is gegaan is niet helemaal goed doorgekomen bij haar man, dit door alle indrukken, maar dit is wat hij er een beetje van begrepen heeft:

W.s. is er een gedeelte van de darm en een gedeelte van de baarmoeder verwijderd.
Er is veel slijm weggenomen en ook heeft Bianca nu dus een stoma en catheter.
Bianca heeft al wat geurineerd, dus dat gaat goed.
Ook heeft ze een morfinepomp, sondevoeding en drainen in haar buik, om het vocht af te voeren.

Bianca ademt wel zelfstandig, dus dat gaat goed.
Wel is haar zuurstofgehalte in haar bloed wat te laag, dus dat gaan ze nu goed in de gaten houden.

Bianca heeft een gezonde kleur op haar wangen en ziet dus niet zo grauw als bij de vorige operatie.

Voor nu ziet het er dus goed uit, maar het blijft spannend!
Vanavond belt haar man voor hij naar bed gaat, w.s. nog naar het ziekenhuis om te horen hoe het gaat.
Morgen dus weer meer informatie.


gr. Miranda.

2 reacties:

Op 11:14 a.m. , Anonymous Anoniem zei...

Pfff, wat spannend ! Fijn dat je ons op de hoogte wil houden en sterkte voor iedereen.

Groetjes Yvonne

 
Op 10:17 p.m. , Blogger Unknown zei...

hoi hoi

spannend! heel fijn dat we op
de hoogte gehouden worden.


groetjes laura

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage