mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

woensdag, september 26, 2007

Dikke knuffel voor Bianca.


Vanmorgen ging het nog niet zo goed met Bianca, ze zakte steeds weg, draaide ook raar met haar ogen, een gesprek ging moeizaam. Ze zag ook wat bleekjes.
Vanmiddag ging het gelukkig weer iets beter. Ze had weer iets meer kleur in haar gezicht.
Bianca is wel erg kortademig, waardoor praten erg vermoeiend is. Ze zegt zelf dat deze operatie wel behoorlijk heftig is, veel zwaarder dan de vorige operatie.
Toch ook al weer een beetje humor bij Bianca, ze glimlacht lief en maakt af en toe een rake opmerking.
Verder zei ze dat ze een vies oranje drankje moest drinken, dit was om de bacteriƫn in de darmen op gang te helpen.
Bianca heeft een hele droge mond, deze wordt regelmatig ingesmeerd met vaseline en ook moest ze met een vieze blauwe mondspoeling spoelen.
Verder heeft ze een trombose prik gehad.
En vanmorgen heeft ze verteld dat gisteren ook haar buikvlies is verwijdert. Daarom is er een mat in haar buik geplaatst, om alles mooi op zijn plaats te houden.
Verder natuurlijk heel veel toeters en bellen aan haar bed, maar dat hoort er allemaal bij, alles wordt in ieder geval heel goed in de gaten gehouden.
Bianca, we kunnen echt zeggen dat we trots op je zijn, wat heb jij een doorzettingsvermogen! Wij vinden dat je een dikke knuffel verdiend hebt, daarom deze mooie beer voor jou.

3 reacties:

Op 10:26 p.m. , Blogger Unknown zei...

hoi hoi

fijn om te horen dat alles goed
goed gegaan is met de operatie.
bianca je bent een kanjer sterkte
en tot gauw.


dikke knuffel martijn
en
laura

 
Op 9:10 a.m. , Blogger Natasja Rahman zei...

Hoi Bianca,
Wat jij allemaal niet moet doormaken zeg! Ik ben blij te horen dat je je humor weet te behouden! Ik wens je veel sterkte en een goed herstel!!!
Zet hem op meid.
Groetjes, Natasja

 
Op 4:56 p.m. , Anonymous Anoniem zei...

Heel veel sterkte en vooral.... BETERSCHAP!!

Lennie

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage