mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

donderdag, september 27, 2007

Zware dag voor Bianca,

Vanmorgen ging het niet echt lekker met Bianca. Ze is even uit bed gehaald vanwege fysiotherapie en met name ademhalingsoefeningen. Er wordt dan een hand op haar buik gelegd en dan moet Bianca proberen tegendruk te geven. Ook is dat uit bed halen nodig ter voorkoming van trombose.
Dit is heel erg zwaar voor Bianca, zoals haar man het omschrijft was ze helemaal afgepeigerd.

Bianca heeft een doorligplek en heeft nu gelukkig een ander matras gekregen waardoor ze wat comfortabeler ligt. Verder worden er elke dag longfoto's gemaakt en wordt elke dag haar bloedsuiker getest.
Bianca haar zuurstofgehalte in haar bloed is nog steeds te laag, dit blijven ze extra goed controleren.
Doordat Bianca zo krampachtig ademhaalt, had ze vanmorgen een enorm zere schouder, ze heeft daarom een injectie gekregen om de pijn wat te verzachten.

Vanavond was Bianca iets meer wakker en wat opgewekter, maar de hele situatie is heel erg zwaar voor haar.
We hebben nu ook begrepen dat tijdens de operatie toch de hele baarmoeder is verwijdert, dus niet zoals eerder vermeld een deel.
Ook is er een gedeelte van de blaas verwijdert en zijn ze bij haar middenrif bezig geweest, Bianca heeft daar ook een drain voor.

Best heftig dus allemaal en voorlopig echt nog heel erg spannend. Bianca heeft heel weinig weerstand, dus we hopen niet dat er infecties en complicaties gaan komen.

Ook denken we natuurlijk aan de man en dochter van Bianca, want als wij hier al niet van kunnen slapen, hoe zwaar zal het dan wel niet voor hen zijn.
Ook leven we mee met een ieder die dit gezin een warm hart toedraagt en wensen iedereen dan ook heel veel sterkte.

gr. Miranda.

3 reacties:

Op 9:07 a.m. , Blogger Natasja Rahman zei...

Hoi,
Zeker heftig allemaal zeg!!!
Ik wens bij deze dan ook de man en de dochter van Bianca ontzettend veel sterkte. Ik duim heel hard met jullie mee dat Bianca zich snel beter gaat voelen.
Groetjes, Natasja

 
Op 9:11 a.m. , Blogger dekruijertjes zei...

Hoi Natasja,

Wat lief dat je elke dag zo meeleeft, dat zal Bianca en haar gezin zeker goed doen.

gr. Miranda.

 
Op 8:02 p.m. , Blogger Henk zei...

Bianca,

heel veel sterkte toegewenst van Petra, Henk, Roewé en Chun Yan.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage