mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

woensdag, maart 17, 2010

Even met Bianca gebeld.

Bianca nam opgewekt de telefoon op. Ze zei vandaag een goede dag te hebben en heeft zelfs wat huishoudelijke klussen in huis kunnen doen.
Dit in tegenstelling met afgelopen weekend, toen voelde ze zich heel beroerd.
Haar stoma borrelde steeds en klapte stuk.
Bianca is hier gisteren voor naar het ziekenhuis geweest en daar is naar de stoma gekeken. Ze heeft er een nieuwe pastaring voor gekregen en een nieuwe zak met filter.
Ook heeft Bianca even met de diƫtiste gebeld, omdat ze overdag veel last heeft van het opboeren van de sondevoeding. Ze moet de sondevoeding 's nachts nu op een iets lagere stand zetten, waardoor ze er dus 's morgens ook wat langer nog aan zit.
Het eten overdag gaat redelijk, ze moet vooral veel eiwitrijke produkten eten.
Ze leeft op fruithapjes, appelcompote, yoghurt, en vandaag had ze ook een pakje insure ( soort nutridrink, maar bevat 300 caloriƫn ) op.
Ze is helaas nog niet echt veel aangekomen in gewicht.

gr.Miranda.

1 reacties:

Op 6:32 p.m. , Anonymous Anoniem zei...

Hallo Bianca. Hoe gaat het met jou. Al meer dan 2 weken niets gehoord en we beginnen een beetje ongerust te worden. Het kan natuurlijk ook positief zijn!
Wij hopen dat het iedere week een beetje beter zal gaan. Gr. Christel

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage