mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

dinsdag, oktober 20, 2009

Operatie Bianca





Vandaag ging het dan toch echt gebeuren. Bianca kreeg vroeg in de morgen eerst de nierdrains, dit om de druk op Bianca haar ene nog goede nier te voorkomen. Volgens Bianca haar man ging dit redelijk. Om 12.00 uur ging Bianca de O.K. in.
Om 15.00 uur belde haar man al op dat de operatie al achter de rug was.En dit terwijl we dachten dat de operatie veel langer zou duren.Volgens hem was de arts niet echt optimistisch. Hier waren we al bang voor omdat de operatie al zo snel klaar was.Er is slijm weggehaald en voor zover ik begrepen heb waren er erg veel verklevingen, er is wat aangetast weefsel verwijderd, maar lang niet alles. Meer kon hij mij niet vertellen, de arts liet nog niet veel los. Bianca haar man krijgt over een paar dagen een gesprek met de arts.
Bianca is daarna om 15.00 uur dus naar de uitslaapkamer gebracht.
Bianca haar man mocht toen even 10 min. bij haar.
Later is Bianca weer naar haar eigen kamer gebracht. Ze ligt dus niet op de intensive care.
Daarna zijn Bianca haar moeder en broer nog even bij haar geweest.
Bianca was nog erg vermoeid en haar bloeddruk was aan de lage kant, dus hier heeft ze iets voor gekregen.

Verder is de dochter van Bianca vandaag met ons een dagje mee naar het bos geweest, we hebben geprobeerd om het voor haar zo gezellig mogelijk te maken, zodat ze wat afleiding had.
Ze was af en toe wel wat stil, maar we vonden dit toch de beste optie.
De hele dag bij de telefoon zitten wachten, zou ook zenuwslopend zijn.
Gelukkig genoot Bianca haar dochter toch van de dag en ze heeft een mooie tekening voor haar mamma gemaakt. Oh ja en natuurlijk hebben we vanmorgen even een kaarsje voor Bianca aangestoken.
W.s. gaan we morgen of overmorgen naar Bianca toe ( dit doen we even in overleg met haar
man).
gr.Miranda.

2 reacties:

Op 5:39 p.m. , Anonymous Anoniem zei...

Hoi Miranda. Ik volg Bianca nu zeker al 1.5 jaar. Ik blijf hopen dat het allemaal mee zal vallen. Ik wens Bianca en haar fam. een spoedig herstel toe. Jij bent een goede vriendin.Fijn dat je haar dochter zo goed opvangt!
m.v.g Christel

 
Op 8:41 p.m. , Blogger Bianca zei...

Dank je wel Christel.Ik doe het graag voor Bianca en haar familie.

gr.Miranda.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage