mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

maandag, oktober 19, 2009

Dag van Opname.

Vandaag was het dan zover. Vanmorgen heb ik zelf nog even naar Bianca gebeld op haar mobiel en ze was al onderweg naar het ziekenhuis. Haar vader bracht haar.Bianca gaf aan best wel zenuwachtig te zijn en zei dat ze toch wel met een knoop in haar maag naar het ziekenhuis ging.Bianca moest er om 11.00 zijn.Vandaag is alleen de dag van opname en verder zullen er wat gesprekjes zijn en misschien iets van bloedprikken en wat controles etc.
Vanavond heb ik Bianca haar man nog even gebeld om te vragen hoe het ging.Hij zei dat het wel goed ging maar dat Bianca best wel zenuwachtig is voor morgen.Ze deelt op dit moment een kamer met een meneer die net is geopereerd. Dus heel veel afleiding of gezellige praat heeft ze nu niet.
De dochter van Bianca is op dit moment bij ons te logeren en vermaakt zich prima met onze drie kinderen. Af en toe voer ik even een kort gesprekje met haar om te vragen hoe ze zich voelt. Ze beseft namelijk heel goed dat mamma in het ziekenhuis is en morgen geopereerd gaat worden.Dit is natuurlijk niet zo makkelijk voor dit lieve meisje,er zal best wel wat door haar heen gaan.Gelukkig houden mijn kinderen haar goed bezig, dus tijd om heel veel na te denken heeft ze niet. Vandaag was ze heel vrolijk en blij,en ze mocht bepalen wat we gingen eten (spaghettie met kroepoek en een lekker ijsje toe ).Nu ligt ze lekker te slapen en morgen proberen we er maar weer een gezellige dag voor haar van te maken. Een beetje afleiding kan dan denk ik geen kwaad.( natuurlijk houden we wel de telefoon op zak ).

We wensen Bianca, haar man en dochter voor morgen ontzettend veel sterkte toe.

gr. Miranda.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage