mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

dinsdag, oktober 27, 2009

Gaat weer wat beter.

Vanmiddag weer even met Bianca gebeld.
Haar stem klonk nu een stuk opgewekter dan gisteren.
Ik heb een vrij lang gesprek met haar kunnen voeren.
Gisteren heeft ze in de zaal een schilderijtje en
een armbandje voor haar dochter gemaakt. Ze is 3 uur
lang bezig geweest. W.s. dat dat dus teveel is geweest
en dat ze daarom zich daarna zo ellendig en misselijk
voelde,en dus alleen maar wilde slapen.
Gisteren zijn nog wel de nierdrains verwijderd.
Vannacht heeft ze heel slecht geslapen, en zoals ze
zelf zegt, duurt de nacht dan erg lang.
Vanmorgen voelde Bianca zich weer niet lekker en heeft
veel gespuugd ( heel vies groen en waterig ).
Vanmiddag ging het beter.
Vandaag ging de wonddrain en catheter eruit.
Het infuus in de hand is losgekoppeld en als Bianca
vandaag bewijst dat ze goed drinkt, dan mag ook dit
infuus eruit.
Het eten gaat helaas nog niet, maar Bianca gaat haar
best doen om goed te drinken.
Verder komt ze weer wat uit bed, maar geeft nu sneller
toe als ze moe is. Even op bed, dan weer even eruit enz.
Ze wil naar huis! Ze is het zat in het ziekenhuis.
( en als Bianca dat in haar hoofd heeft
laat ze zich niet tegenhouden )
We weten van de vorige operaties dat Bianca het snelst
weer opknapt als ze in haar thuis omgeving is.
Heel misschien mag ze morgen naar huis.
Vanavond krijgt ze een doorslaappilletje, Bianca hoopt
dat dit werkt.
Dus we wachten het af.

gr.Miranda.

1 reacties:

Op 10:55 a.m. , Anonymous Anoniem zei...

Hoi,

Ben blij dat het weer wat beter gaat.
Ik hoop dat je snel weer naar huis mag.
Al ken ik je niet persoonlijk, toch leef ik erg met je mee.

Heel veel sterkte.
Groetjes
Ans
(moeder van een meisje van 14 jaar uit China)

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage