mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

woensdag, oktober 21, 2009

Bianca heeft alweer gebeld!

Vandaag kreeg ik totaal onverwacht alweer een telefoontje van Bianca zelf.
Dit had ik niet verwacht. Ze klonk goed.
Ik vroeg hoe het met haar ging. Het gaat wel goed zei ze. Ze heeft geen pijn.
Ze heeft al zelf wat water en een paar koppen thee gedronken. Dit ging goed.
Wel heeft ze nog een maagheveling ,het teveel in de maag wordt
via dit slangetje naar buiten toe geleidt. Dit om misselijkheid te voorkomen.
Ook heeft ze zelf de arts gesproken.
De arts heeft verteld dat Bianca veel verklevingen had en heel veel slijm.
De darmen waren aan elkaar verkleeft, door het slijm en ook door de vorige operatie.
Er is nu een gedeelte van de darm verwijdert.
Dit was wel wat de arts een beetje verwacht had.
Hij stond er niet heel negatief tegenover, maar hij had hoop op iets beter resultaat.
Verder wordt er binnenkort nog gekeken naar de nieren.
Het gedeelte van de nieren naar de blaas daar zit een vernauwing in
en dit willen ze op gaan lossen door er een buisje in te plaatsen,
waardoor de urine makkelijker weg kan lopen naar de blaas.

Het was heel fijn om Bianca weer even persoonlijk te spreken,
want om eerlijk te zijn heb ik er toch wel even slecht van geslapen.
Bianca, je bent een enorme doorzetter, we zijn supertrots op je!

Gr. Miranda.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage