mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

dinsdag, juni 26, 2007

Kijkoperatie 26 juni 2007

Kijkoperatie

Om 06.09 zaten we in de auto opweg naar het AVL.
We waren er optijd.
We mochen naar afdeling 5A.
Daar had ik een twee persoons kamer, voor me eigen alleen.LKR.

Om 08.00 werd ik naar de uitslaapkamer gebracht.
Daar wordt je klaar gemaakt voor de operatie.
En op de operatie tafel gelegd, nou ja je moet overstappen.:))
Ik wordt naar de operatie kamer gebracht.
Er waren alleen maar vrouwen op de operatie kamer, erg gezellig.
Ik was lekker aan het babbelen, ondanks de pil die me rustig moest maken.
Aan mijn ene arm werd een infuus aangelegd en aan de andere mijn bloeddruk gemeten.
Daarna kreeg ik een kapje voor, 3x diep adem halen en weg was ik.

Om 10.15 werd ik wakker op de uitslaapkamer.
Nog lekker even doezelen.
Ik heb nog een zuurstofslangetje in mijn neus zitten.
En een katheter.
En toen werd ik naar de afdeling gereden.
Ik heb weer 2 mooie gaten in mijn buik.
Mijn man en moeder komen en mogen lekker bij me blijven.
Dus konden we gezellig kletsen.
Ik krijg na verloop van tijd last van de katheter.
Ik heb het idee dat ik heel nodig moet plassen en dat is raar.
Want dat moet vanzelf weg vloeien.
Helaas moet ik 3x vragen of hij eruit mag, voordat het eindelijk gebeurt.
Ik kan nu zelf naar het toilet, en dat lucht op.

Dan komt de chirurg om 18.00 langs, eindelijk.
Hij heeft nu een goed beeld van de binnenkant van de buik gekregen.
Ze hebben wat stukje weg genomen en dat gaat op kweek.
Er is ruim 9 liter vocht verwijderd.
En er was veel slijm in de buik aanwezig, ook dat gaat op kweek.
De uitslag van de kweeken krijg ik over 2 weken te horen.
En ik mag vanavond al naar huis.
Mijn man komt me om 19.00 ophalen.
Lekker thuis slapen in eigen bed.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage