mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

zondag, juni 05, 2005

Fout

Ik wordt in de ochtend vroeg wakker.
Ik voel me niet 100%.
Als mijn man onze dochter onder de douche doet, zie ik het niet meer zitten.
Ik voel me niet lekker.
Ik roep hem naar beneden en zeg dat ik me niet lekker voel en begin spontaan te huilen.
Ik heb pijn in mijn rug.

Mijn man gaat zijn tante erbij halen en zijn nichtje komt onze dochter weg halen.
De dokter wordt gebeld en komt veel later langs.
Die ''meet'' mijn temparatuur. (onder mijn oksel)
En zegt dat ik geen koorts heb.
Maar toch belt hij met de VU dat ik onderweg ben.
Mijn man en zijn tante brengen me naar de eerste hulp van de VU.

Even later wordt ik geroepen en naar een behandelkamer gebracht.
Ik vertel mijn klachten.
Ik krijg meteen een infuus aangelegd.
Ze gaat verder met de arts bespreken wat er gedaan moet worden.
Ik voel me iets beter, ben nu in goede handen.
Ik sukkel langzaam in slaap.

Na een tijd komen ze terug.
Er wordt van alles gecontroleerd.
Ze nemen bloed af.
En er moet en rontgen foto gemaakt worden.
Hiervoor MOET ik op mijn linker zij draaien...oef.
En dat is geen pretje, ik kreun het uit.
Mijn man kan het niet aanzien/horen en verlaat de kamer.
Gelukkig is zijn tante nog bij me.

Ook wordt mijn temparatuur genomen en ja hoor wel koorts.
De dokter thuis had het dus niet goed gemeten.
En nu wist ik het zeker, ik moet blijven.

Weer werd ik opgenomen, maar vondt het niet erg.
Ik voelde me ziek en dan lig je liever op een plek waar alles voor handen is om je te helpen.
Dan dat ik thuis moet wachten op een dokter die wel ''eens'' langs komt.

Later op de dag kwam mij dokter weer op de kamer langs.
Uit mijn bloed konden ze zien dat ik een ontstekking heb, maar waar???

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage