mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

vrijdag, mei 27, 2005

Dag na de operatie

Het is de dag na de operatie.

Ik kom de nacht goed door en voel me prima.
Ik heb helemaal geen pijn.
Mijn hele buik is verdoofd door de morfine.
Ik krijg 3ml per uur via mijn rug ingespoten.
Het is wel prettig dat ik gewoon mijn benen kan bewegen.

Ik lig wel aan allerlei slangetjes vast.
Ik heb een drain in mijn wond zitten, dit om het wondvocht weg te laten vloeien.
Ik lig aan een katheter, die zorgt dat de urine wordt opgevangen.
Ook heb ik maag overheveling, die zorgt dat het overtollige voedsel mijn maag verlaat.
Dit is om mijn darmen rust te geven, die moeten langzaam weer opgang komen.
Ook had ik natuurlijk nog mijn infuus, voor het vocht.

De dokter komt langs om te vertellen dat de operatie gelukt is.
Hij vertelt me wat ze allemaal hebben verwijderd.
Dit valt niet echt goed bij mij...
Maar hoor dat mijn eierstokken, milt, blindedarm, alvleesklier en buikschot/vet verwijderd zijn.
En niet te vergeten 12 liter vocht hebben ze verwijderd!!
(ik heb nu ook al iets van 12 of meer zakken vocht toegediend gekregen)

En ze zijn er nog steeds niet uit wat voor kanker het nu is.
Het wordt dus op kweek gezet.
Net als hij de kamer uit is, spuug ik mijn drinken er weer uit.
Ik kan dit nog niet handelen, ik moet eerst wat meer op krachten komen.

Voor de rest heb ik een prima kamer en ik krijg veel bezoek.
Mijn man mag de hele dag bij mij zijn.
We hoeven ons niet aan de bezoek tijden te houden omdat ik alleen lig.

En ik vandaag weer voor het eerst gedronken, 5 glazen water, dus ongeveer 1 liter.
Maar aan eten wil ik nog niet denken.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage