mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

zaterdag, mei 28, 2005

Maagoverheveling

Vandaag gaat mijn maagoverheveling eruit.
Daar ben ik wel blij mee, die slang in je keel en neus is geen pretje.
Ik ben er wel bang voor, maak me druk over hoe dat voelt.
De lieve verpleegster zegt dat we het rustig aan doen.
Ik moet diep inademen en dan weer langzaam uit.
(als je uitademt schijnt je lichaam zich te ontspannen)
Bij het uitademen trekt ze hem er snel uit.
Ik ''proef'' wel wat vies in mijn mond.
De sappen lopen toch uit het slangetje terug...bah !!
Maar gelukkig viel het wel mee.(al zou ik het niet nog 10x willen doen :))

Ik drink iets minder 875 ml.

Voor de rest krijg ik veel familie op visite, maar dat vindt ik prettig.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage