mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

woensdag, mei 11, 2005

Weefsel punctie

Om 11.30 weer in de VU zijn.
Voor de weefsel punctie.

Ik krijg de punctie onder echo begeleiding.
Mijn buik wordt verdoofd.
Ik lig te bibberen op het bed van de zenuwen...
De prik valt reuze mee.
Het is wel een raar gevoel, je hoort een harde klik en dan hebben ze een klein
stukje weefsel te pakken.
Dit gaat in een potje voor onderzoek.
Dit gaat 3x zo en dan ben ik klaar.
Het viel eigenlijk wel mee...maar ik ben blij dat het achter de rug is !

De vrouw die mijn puctie heeft gedaan vraagt hoe het met die dikke buik van mij gaat.
Ik vertel haar dat ik bijna niets meer kan doen, staan en lopen lukt bijna niet meer.
Ze vraagt of ik soms een ascites punctie wil, ik ben nu toch al verdoofd.
Ik zeg haar dat ik dat wel wil, als de ''pijn'' ongeveer hetzelde is als de weefsel punctie.

Er wordt een drain geplaatst, met een zakje eraan waar 1,5 liter in kan worden opgevangen.
Als eerste worden er 2 spuiten uitgehaald voor nader onderzoek.

Ik mag op een ander bed overstappen.
Dit bed is erg klein 1.60 ofzo...hahaha...ik lig er in opgevouwen.
Maar ik ben zo blij dat alles nu achter de rug is.
Ze zeggen allemaal dat de kleur weer langzaam op mijn wangen begint te komen.
Ik wordt naar de 8ste verdieping gebracht.

Ik krijg daar wat te eten en te drinken, want ik was weer nuchter gekomen.

Naast mij ligt een vrouw die vraagt of ik soms zwanger ben.
Nee was dat maar waar is mijn antwoord.
Ze vraagt verder, wat heeft u dan?
Ik heb vocht in mijn buik en heb waarschijnlijk eierstokkanker.
Zij heeft hetzefde gehad: eerst eierstokkanker en nu had ze darmkanker.
Dat zoiets je 2x kan treffen, vreselijk !!!

Ik lig tot 17.30 met de drain en dan ben ik het zat.
Maar er is wel 9,5 liter vocht uit mijn buik weggevloeid.
Dat lucht op !!!(maar voor hoelang?)

De drain verwijderen is iets minder aangenaam, hij zit klem.
Daar al dat vocht wat is weggevloeid zit de drain nu tussen mij organen klem.
Maar er wordt iemand bijgehaald en die geeft er een klein rukje aan en weg is ie !!
Op naar huis !!!

Het was me het dagje wel.....pppffff
Dinsdag de uitslagen.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage