mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

donderdag, augustus 26, 2010

Vandaag ben ik ( Miranda ) zelf samen met mijn man,
bij Bianca op bezoek geweest.
Ze zag er redelijk goed uit, van de gele kleur was niet
veel meer te zien.Wel ziet ze er mager en vermoeid uit,
maar ze reageerde blij toen ze ons zag.
Bianca vertelde dat de oorzaak w.s toch ligt bij de slang
die haar voeding rechtstreeks haar bloedbaan in stuurt.
Toen deze slang geplaatst is is er een bacterie in haar
lichaam gekomen. Vandaar ook de koorts.
Deze slang is vanmiddag verwijderd, en morgen gaan ze hem
weer opnieuw plaatsen maar dan aan de linkerkant van haar
lichaam.
Bianca heeft voor nu een infuus met suiker en zout vocht-
oplossing gekregen. Dit infuus hebben ze aangeprikt in haar
pols en dit was erg pijnlijk voor Bianca. Gelukkig zat hij
wel in 1x goed, en hebben ze daarna haar arm/hand een soort
spalk met verband gegeven, zodat het niet zo pijnlijk is.
Via dit infuus krijgt ze ook veel antibiotica toegediend om
de strijd met de bacterie in haar lijf aan te gaan.
Vanmorgen had Bianca geen koorts, maar later op de dag toch
weer wel.
Ondanks alles had ze veel praatjes toen wij er waren en ook
was haar vertrouwde humor er weer.
Over haar spontane uitspattingen zal ik niets op deze blog
zetten, deze houden we lekker voor ons zelf. Goed Bianca?
We zijn tot ruim na het bezoekuur gebleven.

Lieve Bianca, we zijn zo trots op je, wat ben je toch sterk !

1 reacties:

Op 8:05 p.m. , Blogger Henk zei...

Bianca,

heel veel sterkte toegewenst. We hopen dat je snel weer thuis bent.

groet,

Petra, Henk, Roewé en Chun Yan

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage