mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

zaterdag, augustus 21, 2010

Slechte week

Ik heb niet z'n fijne week achter de rug. Ik kreeg pijn aan mijn rechterkant vlak onder mijn ribben. Het deed behoorlijk pijn en mijn buik voelde strak aan. Net of je teveel hebt gegeten, maar ik eet niets. Ja via de lange lijn die onder mijn sleutelbeen in een ader zit. Maar goed. Ik kreeg jeuk op mijn borstkas en rug , ik heb me rot gekrabt. Ik dacht aan een allergische reactie. Daarna begon ik ook langszaam geel te kleuren. De huisarts is geweest. Het blijkt dat de pmp (slijm) mijn lever afkneld. Vandaar de pijn. Ik kreeg meteen morfine pleister en morfine doorbraak pillen voorgeschreven. Pleisters 12,5 mg en pillen 5 mg. Kijken of dat de pijn onder controle kreeg. Ook nog pillen tegen de overgevoeligheid. (Vorige week zei ik nog trots ik slik niets nou dat is nu wel anders.)De morfine hielp wel maar niet genoeg. Dus nu zijn de pleisters 25 mg en de pillen 10 mg. Dat gaat beter. Ik sliep zo slecht en werd steeds moeier.Werd 10x per nacht wakker. Ook begon ik over te geven. Maar omdat er niets in mijn maag zit kwam er gal naar boven. En niet zo zuinig ook. En het is zo VIES dat kun je je niet voorstellen. Het is net rioolwater en zo ruikt en smaakt het ook :(( blehhh. Ik heb al zitten huilen na het kotsen zo erg vindt ik het. En het gebeurde bijna elke dag!! Vreselijk!! Dus het gaat niet zo goed met me.Voor de rest is er bloed geprikt en is de lever met behulp van echo bekeken. Nu afwachten wat dat opleverd.


-- Post From My iPhone by bibi

2 reacties:

Op 11:02 p.m. , Blogger Fam. Huisman zei...

Hoi Bianca,
Ik heb zo met je te doen, wat ontzettend naar zul jij je voelen! Dacht je net wat aan te sterken door de voeding via de centrale lijn, krijg je dit... Zit je echt niet op te wachten. Ik hoop dat de uitslag positief uitpakt en dat ze je op de één of andere manier van dat nare slijm kunnen afhelpen. Dat je wat verlichting krijgt. Hou je taai en heel veel sterkte, ik denk veel aan je!
Warme groet van Claudia (van de Rode Draad), mama van Nina (bijna 9 jr) en Yuri (7 jr) beiden uit China

 
Op 9:03 p.m. , Blogger dekruijertjes zei...

HOi Bianc,
Tjonge dat is weer heftig zeg. Ik heb erg met je te doen.
Ik bel je zo even.
Liefs Miranda

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage