mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

donderdag, juni 24, 2010

Naar avl


Vandaag naar het avl geweest. Dit is geregeld door mijn huisarts. Ik dacht een week geleden keelpijn te hebben, maar helaas kwam dat door de neus/maagsonde. Eigenlijk moet dat een tijdelijk oplossing zijn maar hij zit nu al vanaf begin Maart in mijn neus/keel. En dat gaat dus mijn keel tegenstaan. Ze gaan nu kijken of ik een PEG-sonde kan krijgen. Die komt dan direct in de maag te zitten. Ze maken dan een gaatje in je buik en dan wordt het zo aangesloten. Ook heb ik meteen aangegeven dat mijn buik weer bijna vol is. Misschien kunnen ze de operatie's combineren? Het eerste wat ze nu gaan doen is een CT scan maken. Dit gebeurt morgen om 12.00 al. Helaas laat de uitslag wel even op zich wachten. Die krijg ik pas 8 juli. Dus ik zit nu weer eens aan de bariumpap.:(( bleh. MAAR ik mag hem naar binnen gooien via mijn sonde :)) Ha dat is makelijk ! En niet vies :). Xxxx Bianca

-- Post From My iPhone by bibi

4 reacties:

Op 11:29 p.m. , Blogger Fam. Huisman zei...

Hoi Bianca,
Wat een narigheid toch allemaal weer. Ik hoop inderdaad dat je aansterkt door de extra sondevoeding: ware energiebommetjes... En ik hoop ook dat de CT scan een positief (lees: gunstig) beeld laat zien voor je! Geniet zoveel mogelijk van het mooie weer, lieve groet van

Claudia Huisman (Rode Draad, mama van Nina, bijna 9 jr, en Yuri, bijna 6 jr., beiden uit China)

 
Op 11:40 a.m. , Blogger dekruijertjes zei...

Heftig weer meid, maar wel super dat je die bariumpap nu via de sonde kunt doen. Heeft het toch nog voordelen dat vervelende rotslangetje.
Hopenlijk wordt er snel wat aan gedaan en voel je je weer beter.
Kus Miranda.

 
Op 10:41 a.m. , Anonymous Anoniem zei...

Elk nadeel heb toch vaak weer een voordeel ...ala Cruijf...
Maar spannend is en blijft het dus wel de komende tijd.

Heel veel sterkte Bianca, en ook hier duimen we voor alle best denkbare scenario's...

Groetjes,
Linda
mama van Li Sha (11) en Lan Gui (8)

 
Op 3:22 p.m. , Anonymous Anoniem zei...

hallo Bianca,

Ik hoop dat de uitslag iets positiefs opgelevrt heeft.

Liefs en Groetjes
Eke-Nieske

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage