mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

vrijdag, november 20, 2009

Bianca is gisteren naar de arts geweest. De arts vond haar er slecht uitzien.
Bianca krijgt nu ijzerbruistabletten voor haar bloed om wat aan te sterken.
De kuur van de blaasontsteking is af, maar Bianca heeft weer urine ingeleverd.
Ze start weer een nieuwe kuur, w.s. een urineweginfectie.
Ook heeft ze een blaasje op haar lip en aan de binnenkant van haar lip. Dit is het herpesvirus dat ze bij zich draagt en dus gevoelig voor is.
Op de CT scan zag de arts ook wat verstopping, dit veroorzaakt de problemen met de stoma. Hier kunnen ze voor dit moment niet echt veel aan doen.
Het eten en drinken gaat beter. Bianca leeft op pakjes en soep. Het avondeten gaat naar haar eigen zeggen best wel goed.
Ook krijgt ze wat meer kracht in haar benen. Het lopen gaat weer wat beter.
Al zijn het geen grote afstanden, haar uithoudingsvermogen is nog niet optimaal.
Het slapen gaat wel wat beter. Ze slaapt wel door, maar is vroeg wakker. Ze kan nu wel op haar zij liggen met slapen. Hier is ze heel blij mee.
Vanmorgen werd ze wakker met spierpijn onder de knie ( aan de achterkant, net boven haar kuit ).

Maar al met al klinkt ze al weer een stukje opgewekter en begint ze beetje bij beetje wat op te knappen.

Super hoor Bianca, wat ben je toch een doorzetter! We zijn trots op je.

gr.Miranda.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage