mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

maandag, november 16, 2009

Hallo allemaal,

Vandaag weer even met Bianca gebeld.
Het gaat redelijk zegt ze zelf.
Ze is wel wat opknappende, heeft minder
slappe benen. Al gaat het Bianca natuurlijk
lang niet snel genoeg.
Ze gaat steeds wat meer naar buiten.
Legt wat korte bezoekjes af bij onder andere
een tante en bij haar moeder.
Daarna voelt ze zich dan wel weer erg moe en
gaat dan even op het bed in de huiskamer liggen.
Vanmorgen was ze ook best nog moe, maar toch
heeft zichzelf ertoe gezet om haar dochter
naar school toe te brengen en wat boodschappen
te doen.
Verder vult ze haar tijd met lezen.
Medicatie slikt ze natuurlijk nog wel, maar de anti-
bioticakuur vanwege de blaasontsteking is bijna klaar.
Dat gaat gelukkig weer beter.
Wel blijft het eten moeizaam gaan, omdat Bianca haar
stoma regelmatig verstopt zit. Ze heeft dan een heel
vol gevoel en daardoor dus geen eetlust. Ook is haar
smaak nog niet optimaal. Helaas is ze dus weer iets af-
gevallen.
Het drinken gaat wel redelijk tot goed.
Verder is ze ingeënt voor de mexicaanse griep en in dec.
volgt het tweede deel van deze inenting.
En dan krijgt ze nog een gewone griepprik.
A.s. donderdag moet ze weer naar het ziekenhuis om bloed
te laten prikken, en ze krijgt een gesprek met de chirurg die
haar geopereerd heeft en een gesprek met de stomaverpleeg-
dige.

gr. Miranda.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage