mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

donderdag, juni 07, 2007

Vu en Avl

Eerst naar de Vu voor bloedprikken en gesprek met mijn arts.
Mijn arts was nieuwsgierig wat er in het Avl was uitgekomen.
Maar ik moet vanmiddag pas heen.
Vanuit de Vu zijn er cd met de foto's van alle CT''s opgestuurd en ook het operatie verslag.
Uitslag van mijn bloed was nog niet binnen.
Maar ik mocht wel vast het recept voor de Xeloda pillen gaan inleveren.
Wel makelijk dat de VU nu een eigen apotheek heeft.
Daarna weer naar arts, die heeft inmiddels de uitslag, en die is goed.
Over 3 weken weer terug komen.

Dan door naar Avl.
We krijgen lekker eerst wat te drinken aangeboden.
Dan kunnen we bij de chirurg terecht.
Hij vertelt dat ze eigenlijk niet veel kunnen doen.
Hij kan een matje maken voor over de breuken heen te maken, maar dat brengt infectiegevaar met zich mee.
En als ik weer helemaal vol zit met vocht, heb ik weer meer kans op breuken die terug keren.
Dan ben ik weer terug bij af.
Hij vindt mijn ziektebeeld toch vreemd.
En stelt voor dat ik een kijoperatie ga krijgen.
Zo kan hij zien hoe alles er van binnen uitziet.
En hij haalt dan meteen mijn vocht weer weg.
Ik stem toe, maar hij wil mij volgende week al helpen.
Ik zeg dat ik het nu nog niet wil.
Eerst wil ik mijn dochter haar verjaardag vieren.(en die van mijn man)
Dus wordt er besloten om het na 22 juni te gaan doen.
Wanneer ? dat hoor ik zo snel mogelijk.

1 reacties:

Op 8:58 p.m. , Blogger dekruijertjes zei...

Hoi, spannend allemaal weer hoor! Maar groot gelijk dat je eerst lekker gaat genieten van man en kind. En wij komen hoor op verjaardag. Ik bel je snel.

gr. Miranda en de rest van de fam.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage