mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

donderdag, mei 10, 2007

Ascites punctie

Om 09.30 zijn we in het ziekenhuis en kan ik al gauw bloed laten prikken.
Om 10.00 heb ik het geprek met de arts.
Dit is nu de tweede keer dat ik hem spreek.
En ik ben super tevreden, hij praat en legt dingen veel beter uit.
Hij had me van de week al gebeld om te controleren of ik door het ziekenhuis gebeld was, zo lief.
Wel zei hij steeds het vreemde ziekteverloop, ik vroeg wat hij daar nou mee bedoelde.
Ze hadden dus niet verwacht dat ik zo lang zou leven en me ook goed zou voelen.
Hij zei: verbaas ons (het team) maar !
Ik zei: dat is net wat voor mij, ben ik gek op !

Om 11.00 moest ik bij de echo zijn.
De punctie was weer onder echo begeleiding.
Mijn buik werd verdoofd en voor ik pap kon zeggen zat hij er al in.
En liep als een goed gesmeerde locomotief, yes !!

Ik werd naar de dagbehandeling gebracht.
Daar is ongeveer 7 liter weg gevloeid.
Om 16.30 gaat de dagbehandeling dicht.
Maar de drain liep nog prima.
Dus ging ik naar afdeling 3c in het ziekenhuis.
Daar werd ik om 19.15 losgekoppeld en was toen 10.3 liter kwijt.
Mijn buik stond toen niet meer strak, maar was wel dikker dan ik gehoopt had.

1 reacties:

Op 7:50 p.m. , Anonymous Anoniem zei...

Jeetje meid ... wat een toestanden allemaal he. Wel lekker dat je al die liters weer even kwijt bent. Momenteel loop ik veel in het VU rond (mijn vader ziek), wie weet lopen we elkaar nog eens tegen het lijf. Liever niet (om in het VU te zijn dan he ...).
Veel sterkte met alles maar weer ...

Groetjes, Agnes (www.agarto.web-log.nl)

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage