mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

zaterdag, januari 15, 2011

Aanvulling onderstaand bericht.

Vanavond bij Bianca op bezoek geweest.
Ik had een mooi rieten hart met zonne-
bloemen voor haar meegenomen.
Toen we aankwamen, en ik stiekem even
achter het gordijntje keek, schrok ik
best wel even. Gelukkig gaf ze aan even
te willen rusten, waarop ik aangaf later
terug te komen.
Even samen met mijn man en Bianca haar
fam. in een koffiekamertje gezeten.
En daarna weer terug gegaan naar Bianca.
Bianca ziet er slecht uit,maar volgens
haar familie ziet ze er al beter uit
dan gisteren. Ze had een wat glazige blik,
maar ik merkte wel dat deze als je met haar
praatte weer wat helderder werd.
Ze gaf aan vermoeid te zijn, maar toch
kwam in haar praat haar positieve kant
weer naar voren en zelfs de nodige humor.

Er is uitgekomen in het ziekenhuis dat het
toch weer de lijn van de voeding is die de
problemen geeft.
Morgen wordt deze onder een roesje verwijderd.
Hier ziet Bianca erg tegenop.
W.s. wordt dan a.s. maandag of dinsdag de
nieuwe lijn geplaatst onder algehele narcose.
Dit is niet geheel zonder risico, omdat Bianca
heel zwak is en het niet zeker is of ze uit de
narcose zal komen. Heel erg spannend dus.

Voor nu krijgt Bianca afwisselend Antibiotica en
Paracetamol toegediend.
Verder geeft ze pijn aan, aan de zijkant van haar
buik. Dit komt w.s. van het liggen op steeds
dezelfde zijde.
We hopen dat hier maatregelen voor getroffen kunnen
worden en Bianca misschien een speciaal luchtmatras
kan krijgen om het doorliggen te voorkomen.

Het rieten hart met de zonnebloemen werden door
Bianca erg gewaardeerd en zijn op een plek gehangen
naast haar bed, zodat ze er naar kan kijken.

gr.Miranda.

1 reacties:

Op 9:53 p.m. , Anonymous monica zei...

Hallo,Ook ik volg al die tijd Bianca en haar familie..Ik wil ze dan ook heel veel sterkte wensen deze zware en spannende tijd.

Een warme groet van Monica ,(mama van Chimene en Yulisa

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage