mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

zaterdag, januari 01, 2011

Een nieuw jaar. 2011

Na een drukke december maand, zal ik ( Miranda ) eindelijk
weer eens iets op Bianca haar weblog zetten.
Allereerst wil ik namens Bianca en haar man en dochter
iedereen een heel fijn en vooral gezond 2011 toewensen.

Hoe gaat het nu met Bianca
Bianca gaat toch wel achteruit, ze ziet er mager en witjes uit,
komt niet echt veel meer buiten, omdat het voor haar te koud is.
Ze krijgt haar voeding nog via een slangetje en drinkt alleen
wat water. Verder is ze heel snel vermoeid en heeft veel rust nodig.
Het team van mensen van de thuiszorg,
die haar verzorgen, staan altijd voor haar klaar,
en daar is Bianca ze ook ontzettend dankbaar voor.
Op de goede momenten is Bianca echt gewoon de Bianca die we kennen,
en heeft ze nog praatjes genoeg, ook blijft ze haar gevoel voor humor
houden. Op de wat minder goede momenten, slaapt ze veel en is ze
stilletjes aanwezig.

De kerstdagen heeft ze in het gezelschap doorgebracht van familie
en vrienden. Ze had een mooie kerstboom in de kamer staan met mooie
witte kerstballen en versiering, eronder lagen cadeaus voor de mensen
die haar dierbaar zijn, deze heeft ze zelf zorgvuldig uitgekozen.
Ondanks dat ze zelf dus niet mee kon eten aan het kerstdiner zag je
toch dat ze genoot, ze hield iedereen vanaf de bank ( waar ze vaak
lekker op ligt ) in de gaten en haar fototoestel werd veel door
haar gebruikt. Ze legt alle momenten vast.

Ook wil ik even stil staan bij Bianca haar man en dochter, want ook
voor hen is dit alles natuurlijk ontzettend zwaar. Maar ze vechten
zich er samen doorheen. Ze zijn zo sterk. Hier heb ik, maar ik
denk ook velen met mij heel veel respect voor.

Ondanks alles blijft dit gezin echt positief in het leven staan, en
maakt er samen het beste van.

Een nieuw jaar, 2011, wat zal het brengen, hoe zal het gaan, we
wachten het af.

gr. Miranda.

2 reacties:

Op 11:49 p.m. , Blogger Fam. Huisman zei...

Lieve Bianca,
Allereerst wil ik jou en je gezin het beste wensen; het beste voor jullie in jullie omstandigheden, en dat is heel dubbel...Ik wens je veel mooie momenten samen en met de mensen dicht om je heen. Geniet van alles zoveel je kunt. Verder wens ik jullie met zijn allen veel kracht en positiviteit, en vooral veel liefde!
Warme groet,
Claudia (v.d. Rode Draad), mama van Nina & Yuri, beiden uit China

 
Op 9:13 a.m. , Anonymous Anoniem zei...

Hallo Bianca,

Ook wij willen jou en je gezin het allerbeste wensen, en ik wil je zeggen dat ik veel respect heb voor hoe je met je ziekte omgaat. heel veel sterkte voor jullie alledrie.

Robert, Nicole en Yuè-Lánn Kleine
(jaren geleden lid van de rode draad)

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage