mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

dinsdag, maart 18, 2008

Yes !!

Ik schrijf vandaag weer even een klein stukje, want...


Mijn nieuwe stoma heeft een week vast gezeten.
Dat geeft rust , YES !!
Mijn buik ziet er weer rustig en normaal uit.
Ik hoop dat dit nieuwe systeem zo goed blijft gaan.

Een week, dat is record..haha
En ik weet, een week, het klinkt misschien erg vies.....:(
Maar je maakt het wel elke dag 1 a 2 keer schoon en je verwisseld het vieze zakje voor een
schone frisse, NATUURLIJK :))
Ben geen tokkie.....;)



En ik heb sinds een tijdje contact met een mede HIPEC patient.
Die is afgelopen woensdag 12 maart onder het mes gegaan.
Ook zij heeft een hipec gehad.
Heb nog niets van haar gehoord maar hoop dat het elke dag een beetje beter met haar gaat.
Ik brand een kaarsje voor haar.
En voor alle hipec en kanker patienten.


Ook kreeg ik 11 maart een telefoontje uit Amerika.
Daar woont ook een mede hipec patient.
Die is 10 dagen voor mij geopereerd in Amerika en heeft ook de hipec daar gehad.
Het gaat met haar redelijk.
Ook zij had een stoma maar die is in november 2007 weer terug geplaatst.
Maar nu heeft ze hem weer terug om dat zij toch nog wel wat klachten heeft.
Ik hoop dat het ook met haar steeds beter gaat.
Ze komt overigens weer terug naar Nederland, ik hoop haar dan te kunnen ontmoeten.


Wat is het leuk om zoveel contact te hebben met lotgenoten.


xxx bianca

2 reacties:

Op 2:41 p.m. , Blogger dekruijertjes zei...

Hoi Bianc, fijn dat je nu contact hebt met lotgenoten, moet heerlijk zijn dat je nu je gevoel kunt delen met mensen die precies begrijpen wat je door maakt.
Ook wij zullen aan deze mensen denken en voor ze duimen dat alles goed zal gaan.

liefs Miranda.

 
Op 11:22 p.m. , Blogger Fam. Huisman zei...

Hoi Bianca,

Wat goed dat je stoma zo goed gaat! Wij weten hoe ontzettend belangrijk dat is, he ;-) En lotgenotencontact kan heel herkenbaar werken en opluchting geven dat mensen je echt volledig begrijpen. En ik duim voor hen mee hoor! Je klinkt zo positief, houden zo! Veel sterkte,
Claudia

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage