mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

donderdag, januari 17, 2008

Naar het AVL

Vandaag had ik weer 2 afspraken in het AVL.
Eerst met de nurse practioner.
Het was een fijn gesprek.
Ik kreeg uitleg over het eventuele terug zetten van de stoma.
En de buikcorrectie.(daar moet ik nog steeds hard over nadenken)

Wat te zien was op de CT scan is zeer waarschijnlijk restvocht.
En er zit een klein uitstulpingetje op mijn lever.
Maar het kan geen kwaad, het is ongeveer 3 cm en groeit waarschijnlijk heel langzaam.
Ook als het de lever in gaat groeien kunnen ze er nog veel aan doen.( weghalen en chemo)
Je kunt 80% van de lever verwijderen en dan groeit het vanzelf weer aan.
Dus dat stelt mij gerust.

Dan heb ik bloed laten prikken en een afspraak gemaakt voor weer een CT scan.
8 april ga ik weer door de scan.
En 17 april heb ik weer een afspraak met dr. Verwaal, die heeft dan ook de uitslag van de CT.
uitslag van het bloed krijg ik a.s. maandag 22 januari.

Dan door naar de stoma verpleegkundige.

De plak ging er in 1x en in zijn geheel vanaf.
Dat is altijd erg fijn.
De stoma zag er goed uit.
Ik heb alleen wat kleine stukje wild vlees zitten en dat is erg rood en gevoelig/pijnlijk.
Ze heeft dit even aangetipt met een soort lucifers stokje.
Dit is net als wratjes verwijderen.
Het brand, AUAUauau, en dan valt het oude laagje naar verloop van tijd eraf en krijg je een nieuwe laagje huid.
Dit zou dan beter en minder gevoelig/pijnlijk moeten zijn.
Nieuwe plak erope en dan....even wat eten:)

Lekker broodje gegeten en wat gedronken.
Ik zat samen met een mevrouw aan tafel.
Haar man wordt morgen geopereerd aan zijn blaas.
Het was best even een fijn gesprek voor beide partijen.
Dan nog even langs mijn nicht die achter de telefoon zat.
Ze herkende me niet eens, leek dwars door me heen te kijken.
Ze was er vol van dat ik zo slank geworden ben.
Ik ook :))

Toen tijd om naar huis te gaan.
Mijn stoma gaat bijna doorslaan, dus gas op de plank.
Maar het is gelukt om hem thuis te verzorgen.

XXX Bianca

2 reacties:

Op 4:23 p.m. , Blogger Natasja Rahman zei...

Hoi Bianca,

Fijn te lezen dat alles op dit moment lekker loopt!
De serie volg ik met veel interesse, wat een kanjers allemaal, echt petje af hoor!

Groetjes, Natasja Rahman

 
Op 8:45 p.m. , Anonymous Anoniem zei...

Goed dat het lekker met je gaat. Ik kan me voorstellen dat je even over buikwandcorrectie na wil denken. Geen geringe operatie en dat na al zoveel geleur aan je lijf .....

Groetjes, Agnes.
(www.agarto.web-log.nl)

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage