mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

vrijdag, november 28, 2008

Naar stoma laten kijken

Gisteren bloede mijn stoma als een rund.
Durfde hem niets eens te verwisselen (de plak)
Het bloed liep over de plakrand heen en drupte zo het zakje in....
Hij bloede al een tijdje maar niet zo erg als nu.
Ik had het AVL al gebeld voor een afspraak, dus dat was al geregeld.

Er was nu een nieuwe vrouw als stoma vcerpleegkunde.
Ze werkte al wel op de afdeling maar pas op de polie.
Ze heeft de plak verwijderd en het bekeken en kwam toto de conclusie dat het stukje wil vlees wat er zat en zo erg bloede weg gebrand moest worden.
Dit had ik al verwacht.
Maar ze heeft toch de expert erbij gehaald.

Ook die vondt dat het weg moest.
Ze zijn dat ik haar dan niet meer zo lief zou vinden :)
Ik heb dit al een keer meegemaakt dus weet hoe het voelt.

Dus op het ergste voorbereidt begonnen ze met de klus....
Ze doen dit met een soort lucifers, die wordt nat gemaakt en dan komt de stof die nodig is vrij .
Dat houden ze tegen het stukje wild vlees aan en dat brand dan weg.
Het wordt grijs tot zwart en verdwijnt dan vanzelf.
Kan wel een beetje trekkerig ,pijnlijk ,branderig aanvoelen.
Maar ik had weer eens geluk, voelde helemmal niets !!!!

Thuis moest ik er mee doorgaan, om dat het wat groter is ,is het niet in 1 x weg.
Dus 2 per week zelf doen en dan binnen 14 dagen moet het weg zijn.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage