mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

donderdag, februari 23, 2006

3e chemo kuur

3de c-day.

Weer vroeg in het ziekenhuis zijn.
08.00 bloed laten prikken, en dan door naar dokter.
Die vraagt of ik nog ergens last van heb.
Nee alleen van de kou en koud drinken.

Weer door naar de dagbehandeling.
En weer hetzelfde liedje.
Vocht, zakje tegen de misselijkheid en dan de chemo.

Maar het gaat helaas niet allemaal van een leie dakje....
Ik wil altijd graag het infuus in mijn eleboog, en niet in mijn hand.(pijnlijk)
Dus daar gaan ze ook mee accoord.
Maar op de 1 of andere manier zit het niet echt lekker.
Maar hij loopt wel.
Eerst wat vocht en dan zakje tegen de misselijkheid.
Dan checkt ze weer het infuus, die zit goed.
Maar als de chemo instroomt gaat mijn arm een beetje zeer doen en geirriteerd voelen.
Dus ik kijk onder de deken...dikke en rode arm...hij loopt dus niet meer in mijn ader, maar gewoon in mijn arm.
Ik roep de zuster en die zet de boel gauw stop.
Dokter word om ingelicht en om raad gevraagd.
Er moet een ijspak op, dan trekt het wel weg.

En nu ben ik het haasje....hij moet dus toch in mijn hand....auuwwww.
Maar goed hij loopt.
Na 2 uur ben ik klaar en mag ik naar huis.

Wel 14 dagen pillen slikken, ook dat gaat gewoon door.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage