mijn leven met blindedarmkanker

Welkom op mijn web-log !! Mijn naam is Bianca, ik ben 40 jaar, getrouwd en heb een dochter van 8.We wonen in noord-holland. In mei 2005 kreeg ik de diagnose blindedarmkanker gesteld. Het is erg zeldzaam, het treft ongeveer 1500 mensen per jaar in Nederland. Hier mijn persoonlijke verhaal.

donderdag, januari 12, 2006

Vandaag krijg ik mijn eerst chemo kuur.

Om 13.00 moet ik mij melden.
Er is een bedje gereserveerd op de dagbehandeling.

Het prikken van het infuus ging ...
Als eerste worden mijn aderen even gespoeld met een vloeistof.
Daarna gaat er 1 zakje tegen de misselijkheid doorheen.
Dat duurt niet lang, is zo gebeurt.

Dan komt de chemo.
Ik krijg een zak Oxaliplatin, en dat duurt 2 uur voor hij erin zit.
Als ik klaar ben mag ik naar huis.
Ik krijg recepten mee, want ik moet 2 weken lang nog pillen erbij slikken.
Elke dag 4 pillen in de ochtend, 30 minuten na je ontbijt.
En elke avond 4 pillen, 30 minuten na je avond eten.

Als ik buiten kom krijg ik meteen last van het koude weer.
Dit is een bijwerking van de chemo kuur.
Je krijgt dan allemaal prikkels aan de uiteinde van je zenuwen.
Dus het lijkt net of je een vieze neus krijgt.
Je vingers voelt net of iemand daar kleine prikketjes aan geeft.
Maar dit weet je van tevoren en je pakt jezelf dan ook goed in.
Met das en handschoenen.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage